HTML

A karácsony újraértelmezése

2013.12.27. 16:30 incianya

Holnap ilyenkor már a reptéren leszek és este a nagyobbik fiam vár, hogy náluk bepótoljuk a karácsonyt, átadhatom az ajándékokat és főleg, bohóckodhatok a kisunokámnak. Az sem hátrány, hogy nem a fűtetlen lakásba térek haza.

foto (2).JPG

Kezdek elfáradni, bár a súrlódások elkerülése végett igyekszem átvenni a fiam diák-tempóját: fekvés 01.00 - 02.00, kelés kábé 10-11.00 utána egy óra netezés. Én a telefonomról, ő a praktikus kütyüjéről, aminek megvan az az előnye, hogy szétnyitva megáll az élén, így fekve is jól használható. Ajánlom minden szülő figyelmébe, ha igazán örömet akar szerezni csemetéjének.

foto (3).JPG

Reggeli után még min. fél óra ejtőzés, másik fél óra szöszölés, és talán délben, vagy egykor el lehet indulni a városba.

Míg a fiam suliban volt. kábé fele részben főztem,más napokon elmentem hajókirándulásra vagy sétáltam, vásárolgattam. Gyönyörű idő volt, többnyire kabát nélkül sétáltam és ha lehetett, kidugtam az arcom a napra.foto (6).JPG

Az egyik Boszporusz-híd a sétahajóról nézve

Nagy műszak volt a szenteste és a karácsony. 24-én a srácok elmentek a közeli hamamba, jól el is fáradtak, az asztal nem lett kész, mire megjöttek... egyszóval, jobbra számítottam. De legalább a fát előző nap feldíszítettük!

foto.JPG

A dekoráció hozzávalói: 6 db. tisztítós fémvállfa, 2 tekercs kreppapír, szalagok, kis harangok, és szaloncukor - főleg, hogy a gyerek jóeső érzéssel le tudja lopni a fáról, mint otthon.

25-én viszont kitettem magamért: fiam meghívta a csoporttársait, jöttek az európaiak és a franciaajkúak, köztük muszlimok, így a lelkemre lett kötve, hogy főzéskor ügyeljek a halal előírásaira, véletlenül se szeljek sonkás késsel sajtot, stb. Nagy nyelvzavar volt, de álltam a sarat, szót értettem angolul, franciául, oroszul és pár szót törökül, csak, hogy fölvágjak... Nyilvánvaló okokból, sok pia megmaradt, de jól haladunk a készletek felélésével. A tulipános teáspohárból kortyolgatott szilvás Unicum már elfogyott, a maradék bort elpoharazgatjuk ma este.

foto (5).JPG

A halal tálam lazackaviárral és pastramival. De volt töltött tojás franciasalátával, mind el is fogyott.

foto (4).JPG

A képen a fiúk-lányok összetétele: Koszovó, Oroszország, Niger, Elefántcsont-part, Kongó...kábé ki lehet találni, ki honnan jött. Különböző szakirányokon tanulnak: nemzetközi jog, külkapcsolatok, filmrendezés, újságírás, egyikük leendő turkológus, bár a fiatalembernek még fogalma sincs arról, hogy az mi... 

Egy srác volt, akinek dec. 25 ünnep, a többieknek ez volt az első karácsonyuk.

Összességében megérte a fáradozást!

foto (1).JPG

Ma körbejártuk a nyelvközpontot meg az egyetemet, és bemutatott a haverjainak, akiknél minden nap ebédel.

Jól jönnek majd, ha jobb híján be akarjuk indítani a gyrosz-bizniszt: kell majd egy kis referencia no meg know-how transzfer:)

Sok új ismerősöm lett az elmúlt 10 napban!

Szólj hozzá!

Címkék: karácsony nemzetközi

A bejegyzés trackback címe:

https://innen.blog.hu/api/trackback/id/tr185712081

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása