HTML

Minyá zavut Gyjongyji...

2014.01.03. 17:33 incianya

Ez a harmadik év, hogy nem szervezek programokat szilveszter környékén, mert bármikor beeshetnek a russzki turisták, és mivel idegenvezető is vagyok, ezt az alkalmat nem hagyhatom ki. Ez az az időszak, amikor újévtől január 9-ig bezár az ország és az Orosz Föderációban élők turistainváziójából cseppen Magyarországra is, persze, nem a tehetősebbek jöbbek ide. Ilyenkor egyazon nap hat tömött busz megy Hévizre vagy Miskolctapolcára, hogy megkóstolhassák később a Szépasszony-völgyben a borzalmas babgulyást.

Ami a nevemet illeti, az orosz turistákkal van a legkevesebb gondom, mert minden más nyelvi relációban a nyelvtörő Gyöngyi helyett a Ginger, Marguerite vagy leggyakrabban a lengyelekkel a Malgosia nevet használom.

Mint egy tudós idegenvezető kollégámtól megtudtam, a gyöngy szó a kínaiból került az orosz nyelvbe is, ahol a gyengi - azaz pénz -  jelentéssel él tovább. Nem veszik a fáradtságot az apró módosításra, így csak денги,"pénzként" szólítanak. Mondjuk a zsozsó az nem sok, egyszer kaptam ajándékot egy olyan ukrántól, aki nagyon be volt rúgva, majdnem lebukfencezett a Halászbástya lépcsőjén, és másnap a doktor úr, aki orvosi konferencia-vendég volt Budapesten, egy üveg díszcsomagolású Smirnoff-ot ajándékozott, paprikásat. A lengyelektől legutóbb egy szál kolbászt kaptam... 

Moszkváról később Apám szállított híreket, aki nyugdíjas éveiben beállt magyar zöldségkonzerv-exportot előmozdító üzletembernek, és gyakran kiutazott, aztán beszerezte nem is tudom, hanyadik infarktusát. Rá sem lehet ismerni, mondta, és el is hittem neki, de még mindig túl távoli uticél, hogy ismét ellátogassak oda. 

Az idegenvezetés során persze, vigyázni kell, hogyan interpretáljuk '56-ot és a II. Világháborút, de ebből még nem volt gondom. Mint mindig, az orosz nyelvű turisták közt is vannak nehéz esetek, de összességében kedves emberek, akik pihenni és szórakozni jönnek. Egy éve az utolsó csoportban sok babakocsis volt, az egyikükkel szóba elegyedtem: azért jöttek a nyolchónapos kislányukkal ide, mert itt végre ki tudják vinni a szabad levegőre, mert otthon náluk minusz 15-20 fok van...  A hétvégén remélem, kisüt a nap, legalább egy kis időre!

Meglátjuk, idén mit dob a gép!

Kissé megkopott az orosz nyelvtudásom de ez mindig jó alkalom, hogy felfrissítsem... birjozkával és egyéb nótákkal gyúrok, http://www.surfmusic.de/radio-station/russian-shanson,16759.html - itt non-stop énekelnek oroszul - mert már nincs orosz csatornám, és most nincs kedvem DVD-t nézni, azt sem tudom, hol keressem őket.

Közel nyolc éve - onnan tudom, hogy akkor már megvolt a Keny, a fiamék kiskutyája, akit napközben én vittem sétálni -, hogy elkezdtem a már elfelejtett nyelvvel foglalkozni, amikor fejembe vettem, hogy újra idegenvezető leszek. Korábban úgy gondoltam, hogy majd a nyugdíjas éveimben, de olyanok, mint tapasztaljuk, nem lesznek... Találtam egy olyan kutyabarát üzletet, ahol többek közt árultak orosz DVD-ket. Abban az időben sokat megnéztem, és sok jó filmet is találtam. Tudni kell, hogy a hetvenes évek második felében tanultam Moszkvában, és az azóta eltelt időszak kiesett, nem nagyon követtem, mi történik ott, pontosabban igyekeztem, de elveszítettem a fonalat. Sikerült a filmek révén bepótolni az ottani rendszerváltó éveket, a háborúikat és azt, hogyan élték meg az emberek.

Сериал "Бригада", 1 серия  https://www.youtube.com/watch?v=QgF-deSgiyA

és ennek a sorozatnak is van folytatása, amiről lemaradtam, de a trailer sokmindent elárul. ezen atéren sok változás nem történt.. https://www.youtube.com/watch?v=Ti59G2GmCXc

Ez talán a legjobban ismert és legjobbnak tartott sorozat azokról az évekről. A maffiák születéséről, a hirtelen jött gazdagságról és a hatalom csapdáiról. Nagyon megszerettem a benne játszó színészeket, és sok jó filmet is láttam később velük. Abban az időben üdítő volt ez a változatosság, és azt gondolom, hogy látványban már csaknem azt tudják, mint Hollywood, persze technikára a pénzt legnkább az afganisztáni és egyéb háborúikról szóló pénzekre költik, természetesen az ottani honvédelmi minisztérium jelentős szponzorálásával. Mint a 9 ROTA https://www.youtube.com/watch?v=OyKcalLQr58 . Ezt a filmet megtaláltam angolul nyelven is, ha nem értenéd az orosz nyelvet: https://www.youtube.com/watch?v=cD-Hadlnp9I

Egyelőre fimet nézek, a második adag popcorn már sikerült is...

Utóirat: a nagy turistainvázió kisebb volt a vártnál, de volt két nap szép idő. ezt nagyon szeretem, mindig készítek ilyenkor fotót a telefonommal a Gellérthegyről. Csodaszép a város.

gellerthegyrol.jpg 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://innen.blog.hu/api/trackback/id/tr835727892

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása